ще
згорнути
Усі статті номера
стаття 1 із 23
Не прочитано
11
листопад 2019року
слово редактора

Дива там, де в них вірять

Диво — мабуть, найбільш непояснювана річ у світі. До того ж кожен трактує це поняття чи, можливо, феномен по-своєму. Для когось диво — це щось надприродне, хтось дивом вважає неочікуваний сюрприз чи якесь особисте відкриття. А є люди, які категорично заперечують дива й намагаються будь-якій чудасії знайти раціональне пояснення. Цього вони навчають і своїх дітей. Чи правильний такий підхід?

На думку психологів, для дітей віра в диво є своєрідним захисним механізмом психіки. Вони хочуть бути впевненими, що за помахом чарівної палички добро переможе зло, страшний монстрик у кутку кімнати зникне, а Святий Миколай обов’язково принесе їм подарунок. Ці відчуття й переживання діти «забирають» із собою в доросле життя. І тоді доросла жінка чи чоловік, побачивши в небі веселку після дощу, напевне, усміхнеться, і день від того стане кращим.

У сонячні дні, приблизно опівдні, я теж бачу в офісі на підлозі веселку. Розумію, що це оптична ілюзія, пов’язана із заломленням й відбиттям сонячних променів. Але це маленьке диво чомусь одразу поліпшує настрій. Ще Альберт Ейнштейн запропонував людству вибір: «Є два способи прожити життя: перший — ніби див не буває, другий — ніби навколо самі дива». Від того, що оберемо ми з вами, залежить вибір наших дітей. Тож нумо разом шукати дива у природі, у людських взаєминах. Зрештою, давайте творити їх самі, адже на носі така чарівна пора — новорічно-різдвяні свята!

З повагою
головний редактор
Марина Балагута

РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ
ГАВРИШ Н. В. — професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету ім. Г. Сковороди, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, д-р пед. наук, професор, шеф-редактор журналу «Методична скарбничка вихователя»САВІНОВА Н. В. — шеф-редактор методичних видань MCFR Освіта
ЛАДИВІР С. О. — науковий консультант Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, канд. психол. наукБАЛАГУТА М. В. — головний редактор журналу «Методична скарбничка вихователя»
ЛИСЕНКО Н. І. — директор з контенту Цифрового видавництва MCFR 
ЕКСПЕРТНА РАДА
БЕЗСОНОВА О. К. — завідувач дошкільного навчального закладу № 67 «Сонячний», м. Краматорськ, Донецька обл., канд. пед. наукКІНДРАТ І. Р. — головний редактор онлайн-шкіл MCFR Освіта

Тема, ідея — Наталі Гавриш; інтелектуальну карту, карти очікуваних досягнень дітей розробила Інна Кіндрат, головний редактор онлайн-шкіл MCFR Освіта, канд. пед. наук

Змістове наповнення тематичних днів, плани-конспекти інтегрованих занять для малюків та матеріали до підрубрики «Справи дня» розробили Марина Балагута та педагоги ДНЗ № 1 «Лісова пісня», м. Ірпінь, Київська обл.: Алла Батуринець, вихователь-методист; Анжела Мудрак, музичний керівник; Наталія Гаврилова, Олена Сіра, вихователі.

Над матеріалами до підрубрики «Центри розвитку» працювали Олена Брежнєва, доцент кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету, д-р. пед. наук, Донецька обл.; Ольга Безсонова, завідувач ДНЗ № 67 «Сонячний», канд. пед. наук., м. Краматорськ, Донецька обл.

Завдання для аудиту — Інни Кіндрат

Ілюстрація для обговорення — Юлії Овчаренко-Карабаджак

Кожну гру та вправу, позначену зірочкою (*), описано на окремій картці в цьому числі журналу

Умовні позначення форм роботи і видів діяльності з дошкільниками можна переглянути і завантажити, натиснувши на посилання

Київ
МЦФЕР-Україна
2019

№ 11, 2019
Дива — від здатності дивуватися