ще
згорнути
Усі статті номера
8
серпень 2018року
календарне планування
картотека занять для малюків

5 інтегрованих занять. Тема «Цікавинки з бабусиної скрині»

День 1



 

Інтегроване заняття «Колисанки-забавлянки»

Вправа на включення. Діти слухають колискову «Ой ходить сон коло вікон» в аудіозаписі. Обговорення: Як називається ця пісня? Для кого і коли її співають? Хто це робить? Яку мелодію вона має? Які колискові ви знаєте?

Розігрування колискової «Котику сіренький». Діти співають колискову й вдають, ніби заколисують дитину. Обговорення: Про кого ми дізналися з колискової? Як ви гадаєте, чому головним персонажем колискових зазвичай є котик? (Він м’який, пухнастий і своїм муркотінням може заколисати.) Із яким проханням мама звертається до котика?

Вправа «Сіренькі котики». Вихователь пропонує дітям уявити себе котиками. Звучить аудіозапис колискової «Котику сіренький». Діти рухаються кімнатою, як котик хатою.

Дидактична гра «Скажи ласкаво»*.

Гра-забавлянка «Їде пан». Діти сідають на стільчики задом наперед, тобто животом до спинки стільця, і вдають, що їдуть на коні. При цьому примовляють:

Їде, їде пан, пан
На конику сам, сам,
А за паном хлоп, хлоп
На конику скок, скок.

Розігрування забавлянки «Сорока-Ворона».

Пантомімічна вправа «Що я чую?». Вихователь наспівує колискові й забавлянки, а діти мімікою й рухами показують, що вони чують. Приміром, якщо:

  • колискову — складають ручки під щічку, заплющують очі;
  • забавлянку — танцюють та усміхаються.

День 2



 

Інтегроване заняття «Сплетемо віночок»

Вправа на включення. Вихователь читає дітям «Веселкову лічилку» Лесі Вознюк*. Відтак пропонує їм викласти кольорові стрічки в тому порядку, у якому їх створив дощик. Обговорення: Якого кольору була друга/п’ята/сьома стрічка у веселці? Яка за порядком червона/жовта/зелена стрічка? Скільки усього було стрічок?

Проблемна ситуація. Дощик не знає, чи однакові за розміром стрічки він створив. Як це можна перевірити?

Дидактична гра «Порівняй стрічки». Вихователь роздає кожній дитині по три стрічки різної довжини. Діти мають розкласти їх від найкоротшої до найдовшої й пояснити, яку довжину має кожна стрічка порівняно з двома іншими.

Логіко-математична гра «Віночок із цифр». Вихователь повідомляє дітям, що після дощу на галявині з’явилося багато квітів. При цьому роздає їм паперові квіти, позначені цифрами від одного до п’яти. Завдання дітей — викласти квіти віночком у порядку зростання цифр.

Розповідь вихователя про український віночок. Вінок — частина українського національного костюма. Наші предки вважали, що він може захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок — це не просто прикраса, а ще й оберіг. У народі кажуть: «Гарний віночок — краса дівчини» або «Вінок на голові — для здоров’я».

Рухлива народна гра «Чий вінок ліпший»*.

Розучування заклички «Вийди, вийди, сонечко».

Народна гра «Віночок»*.

Колективна аплікація «Святковий віночок»1.

Див. майстер-клас Олени Благової «Пальчикові іграшки — персонажі театру на долоні» у журналі «Методична скарбничка вихователя» № 7/2016, с. 26 — Прим. ред.

День 3



 

Інтегроване заняття «Хочеш їсти калачі — не сиди на печі»

Вправа на включення. Вихователь читає вірш, а діти виконують пальчикову гімнастику — на кожне ім’я пальцями правої руки загинають пальці лівої:

Бабуся в гості до нас завітала,
Усім гостинці роздавала:
Тарасику — пряничок,
Іванкові — бубличок,
Тетянці — ватрушку,
Марійці — пампушку,
Тільки в Юлі-внученьки — без гостинців рученьки.

Гру повторюють, загинаючи пальці правої руки.

Дидактична гра «Ланцюжок». Вихователь розкладає на столі предметні картинки, на яких зображені: хлібні вироби, борошно, хлібороби в полі, пекарі, хлібний відділ супермаркету. Завдання дітей — розглянути картинки й викласти їх у логічній послідовності, тобто відтворити шлях хліба від поля до столу. Обговорення: Що зображено на картинках? Із чого виготовляють хліб? Звідки береться борошно? Де можна купити хлібні вироби? Хто працює на тим, щоб ми змогли ними поласувати?

Вихователь підводить дітей по висновку: щоб виробити різні продукти, потрібно наполегливо працювати, як це робив півник Голосисте Горлечко з української народної казки «Колосок».

Мовленнєва вправа «Як усе було?»*.

Мовленнєва вправа «Добери слова». Вихователь пропонує дітям дібрати слова, що характеризують півника Голосисте Горлечко і мишенят. Півник який? (Працьовитий, відповідальний, добрий, чесний, кмітливий.) А мишенята які? (Ледачі, галасливі, неслухняні.)

Логіко-математична вправа «Будь уважним»*.

День 4



 

Інтегроване заняття «Сторінками книжки розумних ігор»

Вправа на включення. Вихователь звертає увагу дітей на велику книжку й пропонує розглянути її. Але попереджає, що відкрити можна лише першу сторінку. Щоб гортати далі, потрібно виконати завдання від хлопчика або дівчинки, які зображені на кожній сторінці.

Сторінка перша. Дидактична гра «Картинки від Маринки». На першому розгорті книжки зображені різні тварини, інтер’єри, пейзажі, портрети. Вихователь від імені дівчинки Маринки описує дитячу кімнату, ліс за вікном, собаку тощо. А діти уважно слухають, відгадують, про що йдеться, і шукають зображення цих об’єктів у книжці.

Гра-руханка «Яблунька»*.

Сторінка друга. Інтерактивна гра «Знайди відгадку для Тарасика». Вихователь пропонує дітям прослухати загадки, уважно оглянути предмети навколо й знайти відгадку серед іграшок або картинок. Відтак обрати серед запропонованих карток із символами потрібну й розмістити її біля відгаданого об’єкта.

Варіація гри. Відгадку діти можуть показати за допомогою міміки, рухів і жестів.

Сторінка третя. Мовленнєва вправа «Оксанчині скоромовки»*.

Сторінка четверта. Логіко-мовленнєва розминка від Іванка. Вихователь пропонує дітям поміркувати й назвати, з яких овочів і фруктів можна приготувати кольорові напої. Приміром, оранжевий — із абрикосів, апельсинів, моркви, червоний — з вишень, полуниці, томатів, фіолетовий — зі смородини, винограду, буряка тощо.

Сторінка п’ята. Малювання «Смішинки від Галинки»*.

Кінцева сторінка. Пальчикова гімнастика за казкою «Ріпка»*.

День 5



 

Інтегроване заняття «Хліб не зайчик з лісу носить»

Вправа на включення. Вихователь пропонує дітям відгадати загадку:

Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо
І гостей стрічаємо.
                           (Хліб)

Обговорення: Як ви здогадалися, що йдеться про хліб? А чи може бути так, що загадка зовсім не про хліб, а про овочі? Вони ж теж із землі ростуть, а потім ми їх їмо. Якщо діти погоджуються із думкою про овочі, вихователь ще раз читає загадку й разом з дітьми аналізує: що виростає із зерна, чим зустрічають дорогих гостей? Хіба це овочі? Ні, а отже, загадка таки про хліб.

Проблемне запитання «Звідки береться хліб?». Де ми беремо хліб? (У магазині.) А як він туди потрапляє?

Розповідь вихователя «Як росте пшениця?»*.

Читання вірша Анатолія Камінчука «Хліб од зайчика»*.

Розігрування литовської народної казки «Як вовк задумав хліб пекти». Двоє дітей, відтворюють діалог, який відбувся в лісі між вовком і чоловіком. Решта дітей — глядачі. Аби задіяти до участі всіх дошкільників, можна додати в сюжет інших персонажів і розіграти його у вигляді ланцюжка діалогів. Приміром, чоловік розповідає вовкові, як виготовити хліб. Вовк своєю чергою передає цю інформацію лисичці, а та — ведмедику і т. д. Це допоможе дітям закріпити знання про вирощування хліба.

Скачайте текст казки

Аплікація «Ваза з колосками».

Виконання української народної пісні «Вийшли в поле косарі».

Матеріали для скачування: