ще
згорнути
Усі статті номера
8
серпень 2018року
календарне планування
картотека занять та справи дня

День 4. Ігри для розуму

Ідея: В українських казках багато кмітливих і розумних, винахідливих і мудрих персонажів. Пригадаймо хоча б Мудру дівчину або Солом’яного бичка. Окрім казок, народна творчість має багато творів, які дають змогу нам і самим потренувати свій розум. Це загадки, скоромовки, логічні задачі. Вони спонукають нас думати, міркувати, уявляти.

Спільне коло: інтегроване заняття «Розумні ігри від Мудрої дівчини».

Після заняття діти зможуть:

  • користуватися картою;
  • складати загадки, визначаючи основні ознаки предмета або об’єкта;
  • відгадувати загадки й аргументувати свої відповіді;
  • взаємодіяти з однолітками під час командної діяльності, формувати спільну думку.

Для заняття знадобляться:

  • текст української народної казки «Мудра дівчина»;
  • конверт із листом;
  • карта загадкового міста, у якому живе Мудра дівчина;
  • частини пазла, на якому зображена Мудра дівчина;
  • різні види конструктора;
  • картонні біноклі й підзорні труби.

Справи дня:

Полілог «Ігри — для розваги чи для розуму?»: Як ви гадаєте, ігри призначені лише для того, щоб розважатися? А чи бувають ігри для навчання й розвитку наших здібностей? Які саме? А які твори ми використовуємо під час таких ігор? (Скоромовки, загадки тощо.)

Розучування скоромовок. Вихователь пропонує дітям вивчити кілька скоромовок. Приміром:

Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець,
То утік горобець.

Побачив вовк козу,
Забув про грозу.

Народна гра-руханка «У гайок ходили»*.

Логічна розминка*.

Робота над колажем «Скарби з бабусиної скрині».

Цікавинки з бабусиної скрині



 

Інтегроване заняття «Розумні ігри від Мудрої дівчини»

Вправа на включення. Вихователь зачитує дітям лист, у якому Мудра дівчина запрошує їх у гості. У конверті з листом є карта, на якій позначені зупинки — ліс, річка, гори, поле, місто. Вихователь пропонує дітям пройти цей маршрут і виконати кілька завдань. За кожне з них вони отримуватимуть частинку пазла, який потім зможуть скласти.

Зупинка «Ліс». Дидактична гра «Загадайте — відгадаємо». Вихователь прикріплює на дошці картинку із зображеннями різних тварин. Діти в командах обирають одну тварину й складають про неї історію-загадку. Назву тварини при цьому замінюють займенниками «він» або «вона». По завершенні роботи кожна команда озвучує свою загадку, а суперники відгадують тварин.

Вправа на розвиток емоційної сфери «Хитра лисиця»*.

Зупинка «Річка». Асоціативна вправа «Країна водяних плям». Діти вмочають пензлики у підфарбовану воду й залишають на ватмані кольорові плями. Коли плями висохнуть, вихователь пропонує дітям спробувати розгледіти в них різні зображення. Поміркувавши, діти висловлюють свої асоціації.

Народна гра «Редька»*.

Зупинка «Гори». Гра «Чарівна торбинка». Діти по черзі опускають руку в торбинку, беруть один предмет і на дотик описують його. Решта дітей відгадують, що це.

Зупинка «Поле». Математична розминка «Уважні та кмітливі»*.

Кінцева зупинка «Загадкове місто». Діти складають пазл й отримують фотографію Мудрої дівчини. Обговорення: Чи проявили ви мудрість під час подорожі? Чим схожі поняття «мудрість» і «розум»?

Матеріали для скачування: