ще
згорнути
Усі статті номера
8
серпень 2018року
календарне планування
картотека занять та справи дня

День 3. Мудрість з бабусиної скрині

Ідея: Народна мудрість криється у казках, прислів’ях і приказках. Люди говорять: «Народ скаже — як зав’яже». Це також мудрість. І сьогодні ми спробуємо її відшукати.

Спільне коло: інтегроване заняття «Народ скаже — як зав’яже».

Після заняття діти зможуть:

  • пояснювати, чому прислів’я, приказки й казки називають народною мудрістю;
  • сформувати уявлення про елементи народної математики;
  • вимірювати довжину/ширину/висоту й фіксувати кількість за допомогою народних способів;
  • встановлювати асоціативні зв’язки математичного спрямування (кількість — величина — форма);
  • використовувати твори малих фольклорних жанрів у повсякденному житті.

Для заняття знадобляться:

  • тексти творів малих фольклорних жанрів — прислів’я, приказки;
  • паперовий макет або справжня дерев’яна скриня;
  • текст української народної казки «Пан Коцький» і сюжетна ілюстрація до неї;
  • кубики різних кольорів;
  • мотузочки;
  • трафарети з геометричними фігурами.

Справи дня:

Пальчикова гімнастика «Сімейка».

Дослідницько-експериментальна діяльність «Виміряй по-народному». Обговорення: Що ви робили? Як називаються мірки, які ви застосовували? У народі є така мудрість: «Сім раз відміряй — один раз відріж». Як називається такий вислів? (Прислів’я.) Як ви його розумієте?

Робота над колажем «Скарби з бабусиної скрині».

Цікавинки з бабусиної скрині



 

Інтегроване заняття «Народ скаже — як зав’яже»

Вправа на включення. Вихователь показує дітям паперовий макет або справжню дерев’яну скриню. Обговорення: Що може бути в цій скрині? Що в ній можна зберігати? Як ви гадаєте, який скарб зберігав у бабусиній скрині український народ? (Вихователь відкриває скриню і дістає з неї картинку.) Погляньте, що є в нашій скрині — ілюстрація! Ну ж бо відгадайте, до якої вона казки? (Діти розглядають картинку й називають казку — «Пан Коцький».)

Вихователь підводить дітей до висновку, що скарб українського народу — це народна мудрість, яка звучить у прислів’ях, приказках, народних казках.

Мовленнєва вправа «Піраміди запитань і відповідей». Вихователь пропонує дітям пригадати зміст казки «Пан Коцький» і збудувати з кубиків дві піраміди — із запитань і відповідей. Діти обирають по одному кубику будь-якого кольору. Розпочинає вихователь. Він ставить кубик на стіл, називає його колір і запитує: «Хто персонажі цієї казки?». Дитина, яка бажає відповісти, ставить свій кубик поряд, називає його колір і перераховує персонажів. Наступний учасник ставить свій кубик поверх кубика вихователя й запитує про щось своє за змістом казки. Той, хто відповідає, встановлює свій кубик у сусідньому стовпчику. У такий спосіб шляхом діалогу діти переказують казку й будують дві піраміди. Вихователь спонукає їх бути уважними і не плутати ці піраміди.

Обговорення: Казка вчить нас мудрості. А чого можна навчитися з казки «Пан Коцький»?

Логіко-математична вправа «Скільки персонажів?»*.

Логіко-математична вправа «Перетвори фігуру»*.

Матеріали для скачування: